Igor La Vos nieuwe Sales & Marketing Director BMI Benelux

Artikel delen

Strategische verandering commerciële organisatie BMI (Monier en Icopal)

Igor La Vos is bij BMI Benelux benoemd tot Sales & Marketing Director. Onder zijn leiding zal een integratie plaatsvinden van de sales- en marketingafdelingen van BMI in Nederland en België. Tevens zullen voor de marktsegmenten residentieel en non-residentieel specialistische teams worden samengesteld waarin rayonmanagers, accountmanagers specificatie en technisch adviseurs intensief met elkaar samenwerken om projecten van klanten van begin tot eind te begeleiden.

Igor La Vos heeft ruime ervaring binnen de branche. Hij was onder andere Commercieel Directeur bij Wienerberger, Algemeen Directeur bij Berkvens (deursystemen) en Limburgia (utiliteitsdeuren) en, meest recent, Commercieel Directeur bij Plastica (gevelbekleding). In deze functies heeft hij verandertrajecten in gang gezet om de organisaties toekomstbestendiger te maken.

Igor La Vos: “het gaat erom de klant op alle momenten van zijn klantreis optimaal te ondersteunen. Je moet je dan als organisatie steeds opnieuw kunnen aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. Bij BMI Benelux is onze enorme kennis op het gebied van dakproducten en daksystemen daarbij een sterke troef. Door met die kennis vanuit twee gespecialiseerde commerciële afdelingen, één gericht op de residentiële en één op de non-residentiële bouw, te opereren, kunnen we onze klanten de beste daksystemen met de beste service bieden.”

Slagvaardiger organisatie

Door de samenvoeging van de sales- en marketingafdelingen wil hij BMI Benelux slagvaardiger maken en ook de kwaliteit van de leveringen verhogen. Daarmee wordt ook de communicatie naar klanten toe geoptimaliseerd. “Eerder communiceren en samen optrekken”, stelt Igor La Vos, “daarmee voorkom je knelpunten in de samenwerking. Bovendien willen we naast het leveren van dakproducten meer naar het adviseren van daksystemen. Dus eerder aan tafel komen in de ontwerp- en ontwikkelfase van bouwprojecten en samenwerken met alle partijen binnen bouwteams. Dat kan veel effectiever als je je specifiek richt op de residentiële of non-residentiële bouw.”

Kennis delen

La Vos ziet de markt snel veranderen: “Steeds meer aannemers nemen het voortouw op het gebied van duurzaamheid. Dat is mooi en wij kunnen en willen daar graag een rol bij spelen. Ons productportfolio wordt steeds duurzamer. We kunnen dan ook prima adviseren bij vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, wetgeving en het verbeteren van de ‘Total Cost of Ownership’ en we willen die kennis ook overdragen, onder andere via onze BMI”