“Protect what matters” nieuwe slogan van Renolit

Artikel delen

“Protect what matters”. Met deze krachtige slagzin roept RENOLIT ALKORPLAN dakbedekkingsmembranen in zijn nieuwe communicatiecampagne op om te beschermen wat belangrijk is.  Het is een slogan met een dubbele boodschap: hij bekrachtigt dat het bedrijf verantwoorde en bewuste keuzes maakt, maar nodigt  ook iedereen uit om hetzelfde te doen. Dat de RENOLIT ALKORPLAN producten efficiënt en kwalitatief hoogstaand zijn hoeft geen betoog, met deze Europese campagne wil het bedrijf veeleer de nadruk leggen op sociale en ecologische duurzaamheid. “Protect what matters” staat voor verantwoord produceren en producten aanbieden met een lage milieu-impact, om zo slimmer om te gaan met waardevolle grondstoffen zoals water en energie. Maar het benadrukt ook het investeren in innovatie en onderzoek naar nog betere en efficiëntere producten. Op die manier willen wij onze gebouwen, onze steden, onze relaties op een efficiënte en duurzame manier beschermen. De slogan benadrukt hoe het bedrijf zich op de markt wil positioneren en welke richting men in de toekomst inslaat.

“Al jarenlang zetten wij steeds meer in op duurzame producten”, zegt Mario De Clercq, Sales Director. “De producten die wij ontwikkelen verbruiken minder energie, laten regenwaterrecuperatie toe, optimaliseren hernieuwbare energie en verhogen de opbrengst van zonnepanelen wanneer je ze gebruikt in combinatie met onze dakbanen. In het Finse Tampere haalden wij de oude dakbanen van een gebouw terug op om deze te recycleren, en hetzelfde doen we ook in Tenerife, waar we een vulkaan, die gebruikt wordt als waterreservoir, herafdichten. Tot een aantal jaren terug leek dit onvoorstelbaar, vandaag is dit wel degelijk realiteit en is het een bewijs dat anders produceren en werken absoluut mogelijk is. Kiezen voor RENOLIT ALKORPLAN dakbanen is dan ook een verantwoorde keuze die “beschermt wat belangrijk is”.

Mario De Clercq

“Deze campagne vestigt ook de aandacht op hoe het bedrijf zich in de loop der jaren gepositioneerd heeft”, verduidelijkt Luca Gottardi, Marketing Director bij RENOLIT ALKORPLAN dakafdichtingsbanen en geomembranen. “De achtergrond van ons campagnebeeld is groen, de dieren die we voorstellen staan symbool voor onze intentie om te beschermen wat belangrijk is en de slogan herinnert aan wat we de voorbije jaren hebben gedaan en nog blijven doen, namelijk producten ontwikkelen en produceren met een hoge toegevoegde waarde die vooral ook duurzaam zijn. Dat de campagne gelanceerd wordt op een Spaanse beurs die in het teken staat van innovatieve en duurzame bouwmaterialen ligt volledig in lijn met de communicatiestrategie, maar heeft ook een symbolische waarde: met deze campagne herlanceert het bedrijf zijn aanwezigheid op internationale beurzen uitgerekend in het land waar het gevestigd is.”

Luca Gottardi

RENOLIT ALKORPLAN roofing products, onderdeel van de Duitse RENOLIT Groep, is een van de referenties voor de productie van duurzame, veelzijdige en hoogwaardige gecertificeerde synthetische afdichtingsmembranen voor daken. De market unit, met hoofdzetel in Sant Celoni, ten noorden van Barcelona, telt ongeveer 350 werknemers en produceert jaarlijks één miljoen rollen afdichtingsbanen.

Betrouwbaarheid, esthetiek, energiebesparing, duurzaamheid en installatiegemak vormen de sterke punten van de RENOLIT ALKORPLAN dakmembranen. Het brede scala aan producten, de flexibele aanpak met aandacht voor de behoeften van de klant, de sterke knowhow en technische ondersteuning op locatie kenmerken de aanpak van de afdeling Dakbedekking, met als voornaamste doel een geschikte oplossing te kunnen aanbieden voor elk specifiek afdichtingsprobleem.

Bekijk verder de video op: https://youtu.be/HYcwAYfu6IY

Over het bedrijf

De RENOLIT Groep is een toonaangevende wereldspeler op het gebied van hoogwaardige kunststof membranen, films en andere kunststof producten. Met meer dan 30 vestigingen en verkoopunits in meer dan 20 landen en een jaarlijkse omzet van meer dan 1,2 miljard euro, is het bedrijf, met hoofdkantoor in Worms – ongeveer 70 km ten zuiden van Frankfurt-am-Main, een van meest toonaangevende fabrikanten van kunststoffen wereldwijd. Ongeveer 5000 werknemers zetten zich permanent in om de meer dan 75 jaar knowhow van het bedrijf verder te ontwikkelen.

In 2019 sloot RENOLIT zich aan bij de Circular Plastics Alliance (CPA), een initiatief van de Europese Commissie met 266 verenigingen en ondernemingen, die het doel nastreven om binnen Europa tegen 2025 ten minste 10 miljoen ton gerecycleerd plastic in producten en verpakkingen te verwerken via vrijwillige acties.