Rotterdamse dakendagen ontvangt prestigieuze Marketingprijs Rotterdam

Artikel delen

Afgelopen week ontving Leon van Geest, directeur van de Rotterdamse Dakendagen de jaarlijkse Marketingprijs Rotterdam, uit handen van burgemeester Ahmed Aboutaleb. De prijs werd uitgereikt voor de Rotterdamse Rooftop Walk.

De jury noemde de Rotterdamse Dakendagen, “met hun kleurrijke Rooftop Walk als hoogtepunt; onderscheidend, gedurfd en een toonbeeld van ondernemerschap gericht op het creëren van een toekomstgerichte duurzame stad.

“Ze inspireren, informeren, entertainen en zetten je aan het denken. Met hun loopbrug over de Coolsingel, die in één maand tijd meer dan 200.000 bezoekers trok en tot ver buiten onze grenzen media-aandacht kreeg, gaven ze letterlijk kleur en een nieuw perspectief aan de stad.”

“De jury ziet het grote internationale bereik van de Dakendagen als bewijs van de originele en inspirerende kijk van de organisatie op het gebruik van daken: de vele mogelijkheden die de Dakendagen laten zien, van wonen en recreëren tot energieopwekking en waterberging, roepen de Rotterdamse daken tot een nieuwe laag openbare ruimte.”

Verder werd ook de Upcoming Talent Marketing Award uitgereikt aan WEAR – een concept dat sneakers een tweede leven geeft (pre-loved-sneakers:) en bijdraagt ​​aan een duurzamere mode-industrie. WEAR is een initiatief van Pim Roggeveen en Lorenzo van Galen.

De Marketing Awards Rotterdam worden jaarlijks uitgereikt aan personen of organisaties die de stad Rotterdam gebruiken als broedplaats om te pionieren en bij te dragen aan een innovatieve oplossing voor maatschappelijke vraagstukken. En zo bijdragen aan de uitstraling en promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland als veerkrachtige en toekomstbestendige stad.

Leon van Geest bedankte iedereen bij Rotterdam Partners voor de prijs!

En bedankte alle partners die dit event mogelijk maakten: Gemeente Rotterdam, MVRDV, LOLA Landschapsarchitecten, Dutch Steigers, de Bijenkorf, World Trade Center (WTC) Rotterdam, Nelson Beveiligingsloket, RVA Safety Services en nog vele anderen.

“En vooral een dikke shoot out naar mijn co-regisseur Nikki Kamps en het geweldige Rooftop Days team in 2022”, aldus de prijswinnaar Leon van Geest.

Foto: Sean Hitchens